Nemrég ellopták a helyi önkéntes tűzoltók újonnan beszerzett eszközeit Miháldon. A falu lakóinak egy része ezen annyira felháborodott, hogy kedden este az utcára vonult. A megmozdulás kis híján atrocitásba fulladt.

Hívatlan látogatók jártak szilveszter éjszakáján Gergely Norbert, a Miháldi Önkéntes Tűzoltó Egyesület parancsnokának otthonában. No, nem az éjféli koccintásra jöttek, útjuk a házhoz tartozó melléképületbe vezetett. Feltörték az ajtót, s elvitték a tűzoltók ott tárolt benzinmotoros aggregátorát, valamint két láncfűrészét.

A mentési munkálatok-hoz szükséges eszközöket mindössze 12 nappal előtte, 360 ezer forintért vásárol-ták az egyesület tagjai, a Magyar Tűzoltó Szövetség pályázati támogatása révén.

– Csak az új év első napján vettem észre, hogy mi történt – emlékezett vissza Gergely Norbert. – Amikor közeledtem az épület felé, már messziről láttam, hogy az ajtó résnyire nyitva áll – miközben rendszeresen kulcsra zárom. Beléptem, és döbbenten konstatáltam, mi történt. Egyébként az elkövetők elvitték az én láncfűrészemet, meg egy akkumulátort is.

S hogy miért nem a tűzoltó-szertárban voltak az eszközök? Pusztán azért, mert már két alkalommal feltörték azt is, tudtuk meg az önkéntesek parancsnokától.

Úgy tudjuk, a falu lakóinak egy részét felháborították a történtek, az, hogy immár a közösség vagyona sem szent. Hogy véleményüket mindenki, így a tettesek számára is világossá tegyék, kedden este – ahogy forrásunk fogalmazott – sétára indultak a faluban. Információink szerint nem hőzöngtek, csendben haladtak, mégis kis híján atrocitásba fulladt a menet. Már visszafelé tartottak, amikor a település egy bizonyos részén az udvarokból fadarabok és vascsövek repültek feléjük, valaki pedig lapátnyéllel is megcsapta a menet egyik résztvevőjét.

Annak érdekében, hogy kiderüljön, pontosan mi is történt és miért, igyekszünk az ügy valamennyi érintettjét megszólaltatni.

Forrás: Zalai Hírlap

Reklámok